בשביל להבין באמת איך לקדם אתר בגוגל, צריך להבין קודם איך עובד בכלל האינטרנט.
כן, אני יודע שזה נשמע קצת מתנשא, אבל יש כאן משהו מאוד בסיסי, כמעט עתיק במונחים של אינטרנט, שכל מי שבונה אתר חייב להבין. וזה לא משנה אם אתה בעל עסק קטן, את מעצבת אתרים בוורדפרס, או שאתה מפתח קוד.
כדי לדעת איך לקדם אתר בגוגל – צריך קודם להבין דבר אחד פשוט:
בשביל שמישהו ימצא את האתר שלך, הוא חייב לחפש אותך.
פעם אנשים הקלידו את כתובת האתר ידנית, היום הם פשוט כותבים את השם שלך בגוגל.
לאן נעלם ההיגיון הבסיסי של חיפוש?
הרבה מומחי SEO יגידו לך שקידום זה הכול עניין של ביטויי חיפוש: למצוא את הביטוי הנכון “ולרכב עליו”.
יש בזה גרעין של אמת, אבל זאת רק חצי מהתמונה.
אפשר “לקנות קישורים”, לשלם על מאמרים באתרים אחרים, ולבצע אופטימיזציה עד מחר — אבל אם אף אחד לא מחפש אותך, לא יחול שום שינוי אמיתי.

הסוד של איך לקדם אתר בגוגל מתחיל דווקא מהכיוון ההפוך: לגרום לאנשים לרצות לחפש אותך.
לחפש את שם העסק שלך, את המותג שלך, את מי שאתה.
דוגמה שמסבירה הכול – טינדר של אתרים
אני באמת לא בטוח איך להסביר את זה טוב יותר, אבל הדוגמה הכי מדויקת שאני יכול לחשוב עליה היא אפליקציית ההיכרויות טינדר.
באפליקציה הזאת, כדי שתהיה “התאמה”, שני הצדדים צריכים לסמן לייק זה לזה.
אבל לפני שמישהו מסמן לייק, הוא קודם מסתכל על התמונות, קורא את מה שכתבת, ובודק אם יש חיבור.
כך בדיוק עובד גם גוגל.
האתר שלך הוא פרופיל. הוא חייב להיות אמיתי, מושך, עם תוכן שמרגיש נכון, תמונות שנראות אמינות, ושפה שמשדרת את האופי של העסק.
אם הפרופיל שלך לא מזמין, גוגל לא תציג אותך, והגולשים לא ילחצו.
אז אם אתה רוצה לדעת איך לקדם אתר בגוגל, תחשוב קודם על “ההתאמה” הזאת.
איך אתה גורם לגולש בצד השני לרצות לבחור דווקא בך מתוך עשרות תוצאות דומות?

למה רוב האתרים נשארים בלי כניסות
מי שלא חושב על הצד השני, על מה הגולש באמת רוצה לראות ולקרוא, נשאר עם אתר ריק.
אפס התאמות, אפס כניסות, אפס עניין של גוגל.
וזה קורה גם אם תשקיע אלפי שקלים בקמפיינים ממומנים בגוגל או בפייסבוק.
אם אתה לא בונה זהות, אם אנשים לא מחפשים את השם שלך, גם גוגל לא תתייחס אליך.
האלגוריתם בסוף מגיב להתנהגות של בני אדם.
אז איך בכלל מתחילים לגרום לאנשים לחפש אתכם?
כדי להבין איך לקדם אתר בגוגל לבד, צריך להבין קודם איך לגרום לאנשים להתעניין בשם שלכם.
נניח שיש לכם נגרייה בשם “נחמן שי ובניו”.
המטרה שלכם היא לא רק להופיע בחיפוש “נגר במרכז”, אלא לגרום לכך שאנשים יקלידו בגוגל:
“נגריית נחמן שי ובניו”.
איך מגיעים למעמד הזה?
התשובה מתחילה בדרך הכי ישנה באינטרנט – מפה לאוזן.

השלב הראשון – מפה לאוזן (כמו פעם)
אחרי שיש לכם אתר באוויר, התחילו מהדבר הפשוט:
כל לקוח שמגיע אליכם – בקשו ממנו לחפש את העסק שלכם בגוגל.
תנו הנחה קטנה למי שמשאיר ביקורת חיובית בגוגל מפות או באתר.
זה אולי נשמע פרימיטיבי, אבל זה עובד.
הרי בסוף, האלגוריתם של גוגל מבוסס על אנשים אמיתיים.
ככל שיותר אנשים יחפשו אתכם, כך תתחזק הסמכות של האתר שלכם.
וככה תתחיל לעלות ההבנה הפשוטה של איך לקדם אתר בגוגל מהיסוד – דרך התנהגות טבעית של גולשים.
השלב השני – נוכחות באתרים חיצוניים
כאן כבר צריך קצת השקעה.
כדי להבין איך לקדם אתר אינטרנט בצורה נכונה, חשוב לבנות אמינות.
שלמו לאתר תוכן מוכר בתחום שלכם – אתר צרכנות, מגזין מקצועי, ואפילו YNET או MAKO –
כדי שיפרסם כתבה עם השם שלכם.
כן, בדיוק כמו אותן כתבות שמתחילות בכותרת "בשורות טובות – המחירים יורדים בעיר הזאת",
ואז מתברר שמדובר בחברת נדל"ן או מותג שמקדם את עצמו.
זו בדיוק הדרך שבה אתם יכולים להכניס את עצמכם לשיח.
כתבה אחת איכותית עם קישור לאתר שלכם שווה הרבה יותר מעשרות פוסטים אקראיים ברשת.
זו לא רק חשיפה – זה איתות לגוגל שאתם עסק אמיתי, קיים, עם נראות ציבורית.
השלב השלישי – עכשיו אפשר להתחיל קידום אורגני אמיתי
רק בשלב הזה כדאי להתחיל להשקיע בעבודת SEO קלאסית –
אופטימיזציה לעמודים, פרסום מאמרים, שימוש בביטויי חיפוש רלוונטיים.
זו המשמעות העמוקה של איך לקדם אתר בגוגל:
לא לנסות לרמות את המערכת, אלא להוכיח לה שאתם רלוונטיים באמת.
אם אתם נגרים – כתבו מאמרים על “מטבח בהזמנה אישית”, “ארונות קיר בהתאמה”.
אם אתם מעצבים – פרסמו מדריכים על “איך לבחור צבע לבית”.
כך תבנו תנועה אורגנית אמיתית, לא קישורים ריקים.
השלב הרביעי – הפצה המונית של השם שלכם
ועכשיו הגיע הזמן לחשיפה רחבה.
אם אתם באמת רוצים לדעת איך לקדם אתר בגוגל לבד, תתחילו לדבר על עצמכם בכל מקום:
טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב – הכול רלוונטי.
תראו לקוחות ממליצים, תשתפו תהליכי עבודה, תסבירו איך עושים דברים.
כשאנשים נחשפים אליכם ברשת, הם זוכרים את השם,
וכשיגיע הרגע שהם יצטרכו נגר, מעצב, חשמלאי או יועץ – הם יקלידו את השם שלכם בגוגל.
באותו רגע, ניצחתם את המשחק.

בסוף הכול חוזר לדבר אחד – אמון
אם מחצית מהתנועה לאתר שלכם מגיעה מחיפוש השם שלכם – אתם בכיוון הנכון.
שאר הכניסות, גם אם מגיעות מביטויים כלליים, הן תוספת מבורכת,
אבל הן לא בהכרח יביאו לקוחות נאמנים.
הלקוחות שמחפשים אתכם – אלה שנכנסים לאתר שלכם כי הם מכירים אתכם –
הם ההוכחה שהצלחתם להבין באמת איך לקדם אתר בגוגל בצורה הנכונה.
המסקנה
קידום אורגני הוא לא מאבק טכני נגד אלגוריתם.
זה קשר אנושי בין אתר לבין בן אדם בצד השני של המסך.
אם הצלחתם להביא גולש אחד – תנתחו מה עבד, ותשכפלו את זה שוב ושוב.
אבל אם אף אחד לא נכנס לאתר שלכם דרך גוגל, אם יש לכם 0 כניסות בחודש –
יש רק שאלה אחת שצריך לשאול:

