קידום בגוגל מפות, בהנחה שאנחנו מדברים כמובן על קידום אורגני ולא ממומן, הוא קידום אורגני לכל דבר. זה אומר שאתה צריך להכיר את ביטויי המפתח שמובילים את הקידום האורגני של האתר שלך, צריך לבצע את כל הפעולות הדרושות לקידום אורגני של האתר שלך ולעשות אופטימיזציות ל-SEO. אם אתה לא יודע איך לעשות שיווק אורגני נכון לאתר שלך אני ממליץ לך לקרוא על קידום אתרים.

קידום בגוגל מפות
קידום בגוגל מפות נעשה דרך Google My Business. זאת הפלטפורמה שבה אתה צריך לרשום את העסק שלך. ההרשמה די פשוטה ומצריכה ממך רק להזין את הפרטים המבוקשים. כדי לאשר את הפרופיל של העסק שלך, גוגל יבקשו ממך לשלוח תמונות של העסק מבחוץ, מבפנים, לספק כתובת מדויקת ולשלוח צילום של חשבונית פיזית. קבלת האישור לוקח מספר ימים ולאחר מכן תוכן למצוא את העסק שלך בגוגל מפות. אבל, זה אפילו לא השלב הראשון מתוך ששת השלבים של קידום בגוגל מפות. המטרה של קידום בגוגל מפות היא שתופיע לגולשים הרלוונטיים כדי שהם יפנו אליך או יגיעו אל העסק הפיזי שלך.

בצע אופטימיזציה לכותרת
השלב החשוב ביותר בבחירת שם לעסק בגוגל מפות הוא ההתאמה שלו למה שהגולשים מחפשים. אם אתה יודע לפי איזה ביטויים אנשים מוצאים את אתר האינטרנט שלך בגוגל אתה יכול להוסיף את ביטוי המפתח הראשי לכותרת של שם העסק. לדוגמה: יש לך מספרה לנשים בחולון, וזה גם מה שהלקוחות שלך מחפשים, אתה צריך להוסיף את הביטוי הזה לשם של המספרה "[שם המספרה] – מספרה לנשים בחולון". כמו כן, יש עניין חשוב במיוחד שיש לשים לב אליו באופטימיזציה – שים לב שהפרטים שהזנת זהים לאלו שרשומים בכל מקום אחר באינטרנט. זה אומר שמספר הטלפון שלך, הכתובת הפיזית של העסק, שעות פתיחה וכדומה, כולם צריכים להיות זהים גם בגוגל מפות, גם באתר וגם ברשתות החברתיות.
כתוב תיאור לעסק
התיאור בגוגל מיי ביזנס צריך להיות דומה ל'אודות' באתר שלך. מומלץ להוסיף את ביטוי המפתח הראשי, את שם העסק ואת השירותים המרכזיים שאתה מציע כדי שגם הם ייסרקו על ידי גוגל. כמו כן, בתור קופירייטר, אני לא יכול שלא להמליץ על הנעה לפעולה (CTA) שתסגור את התיאור. הנעה לפעולה לדוגמה: "חייגי עכשיו לקביעת תור".

העלאת תמונות וסרטונים
בגוגל לעסק שלי (Google My Business) יש אפשרות להעלות תמונות וסרטונים של העבודה שלך בעסק ושל מקום העסק עצמו. הרעיון הוא שלקוחות יעלו תמונות יחד עם הביקורות שהם כותבים לך. אבל גם המנהל יכול להעלות תמונות כדי להציג את המקום מבחוץ כדי להקל על הלקוחות במציאת העסק ברחוב, לצלם את העסק מבפנים כדי שלקוחות יידעו לאן הם מגיעים וכן גם את העבודה עצמה. אם אמשיך את הדוגמה הקודמת, אתה יכול להעלות תמונות של נשים שהסתפרו אצלך כדי להראות את העבודה שלך.
פרסום פוסטים בגוגל מיי ביזנס
מלבד תמונות, גוגל מיי ביזנס (GMB) מאפשרת להעלות פוסטים, או יותר נכון, עדכונים אודות העסק שלך. לדוגמה, אם אתה מתכנן לצאת לחופשה, אתה יכול להעלות פוסט על כך שהעסק יהיה סגור לפרק זמן וכן גם לעדכן את זה בשעות הפעילות. דבר נוסף שאפשר לעשות באמצעות הפוסטים הוא לעדכן אודות שירותים ומוצרים חדשים שיכולים לעניין את קהל הלקוחות שלך וזה כמובן עוזר לאופטימיזצית ה-SEO של חשבון הגוגל מפות שלך.

הוסף את השירותים שלך
קידום בגוגל מפות מאפשר להזין את כל השירותים שאתה נותן. יש לא מעט אפשרויות לבחור מהן ומומלץ לבחור רק את השירותים המדויקים ביותר ולא יותר מידי שירותים. אני לא יודע להצביעה על מספר מדויק אבל מהניסיון שלי בדרך כלל הכמות האופטימלית לשירותים היא 2-5.
ניהול מוניטין וביקורות
שני הדברים שמשפיעים הכי הרבה על קידום בגוגל מפות זה איכות וכמות הביקורות לצד וותק. עסק שיש לו מאות ביקורות חיוביות (לפחות 4 כוכבים) וותק ארוך טווח בגוגל תמיד יופיע ראשון בחיפוש גם אם הרלוונטיות שלו לא מדויקת ב-100%. למשל, אם אני אחפש עכשיו מספרת נשים בבית דגן, יש סיכוי שהמספרת נשים בחולון, מהדוגמאות הקודמות, תופיע לי לפני מספרה שנמצאת לידי בבית דגן. לכן, ככל שתקדים לקדם את עצמך בגוגל מפות ותעקוב אחרי ששת השלבים כך תניב תוצאות מהר יותר. אם אין לך ביקורות בכלל אז אתה צריך לצבור כמה שיותר מהן כמה שיותר מהר. אתה יכול כמובן לבקש מחברים ובני משפחה לדרג את העסק שלך ולכתוב ביקורת, אתה יכול לבקש מלקוחות לעשות את זה כשהם נמצאים אצלך בעסק (יש בעלי עסקים שגם מציעים הנחה כדי לקבל ביקורת איכותית ומפורטת יותר) ואתה יכול גם לשלם לפרילנסרים שזה תחום העיסוק שלהם – להזין לך ביקורת טובה בגוגל תמורת תשלום סמלי.
סיכום
קידום בגוגל מפות הוא חלק מקידום אורגני, המתבצע דרך Google My Business ודורש אופטימיזציה כדי לשפר את הנראות של העסק בחיפושים רלוונטיים. תהליך זה כולל התאמת שם העסק למילות מפתח, כתיבת תיאור מותאם עם הנעה לפעולה, העלאת תמונות וסרטונים, פרסום פוסטים ועדכונים, הוספת שירותים רלוונטיים וניהול מוניטין וביקורות. ככל שעסק צובר ביקורות חיוביות ומקפיד על התאמה מלאה בפרטים בין הפלטפורמות השונות, כך גדלים סיכוייו להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל מפות.
אם אתה לא בטוח ממה ואיך להתחיל וצריך עזרה בקידום ושיווק העסק שלך, אני זמין עבורך ללא תשלום עבור השירות. זה אומר שעל תשלום נדבר רק אחרי שתראה תוצאות שמתקבלות מהשיווק שאני עושה לעסק שלך. בלי התחייבויות ובלי אותיות קטנות. בתמורה אני רק רוצה לדעת שאתה רציני ומוכן לקחת את העסק שלך לשלב הבא.