בוא נתחיל קודם כל מזה שגוגל בכל מקום הוא גוגל, וקידום אתרים בכל מקום הוא אותו קידום אתרים. מי שיספר לך אחרת בסך הכל רוצה להעצים את עצמו כדי לקחת ממך הרבה יותר כסף על אותה עבודה. במאמר הבא אני אספר לך איך עושים קידום אורגני בגוגל בדגש לאתרים בארצות הברית. רק קח בחשבון שהמדריך הזה לא מכסה את הכל ולא מחליף קורס SEO. אבל הוא כן אמור לתת לך את הידע הבסיסי להתחיל לעשות קידום אורגני לבד או לפחות שתדע מה לשאול חברת קידום אתרים בשיחת המכירה כדי שלא יעקצו אותך.
הבסיס של קידום אורגני בגוגל
אם אתה יודע מה זה קידום אורגני, אתה יכול לדלג לפסקה הבאה, אם לא, חשוב שתבין כיצד זה עובד ומה העקרונות שעומדים מאחורי שיטת השיווק הזאת. אני נוהג לראות את זה באופן הבא:
קידום אורגני בגוגל זה לתת לגולש התשובה לשאלה שלו
זאת אומרת, שאם אתה תחפש עכשיו בגוגל "תיקון שערים אוטומטיים", אתה מצפה למצוא כמובן אתר שבו יש המלצות על טכנאים שיוכלו לתקן לך את השער או אתרים של חברות המתקנות שערים אוטומטיים. זה ברור ואין צורך להתעכב על זה. מה שכן חשוב להתעכב עליו, הוא להבין איך גוגל רואה את התוצאות האלה, איך גוגל יודע לשים בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש את האתרים הנכונים.

מהסוף להתחלה
כדי להבין איך עושים קידום אורגני בגוגל צריך להתחיל מהסוף, מהתוצאה שאנחנו רוצים להשיג מהשיווק שלנו. הדבר המרכזי שמשפר את הדירוג שלנו בגוגל ושם אותנו בעמוד הראשון זה כמות הכניסות לאתר ומשך זמן השהייה באתר. האלגוריתם של גוגל מניח שאם מישהו כתב "תיקון שערים אוטומטיים", נכנס לאתר שנמצא במקום הראשון, נשאר בו ולא חזר אחורה לתוצאות החיפוש וממשיך לאתר הבא, סימן שזה האתר שראוי להישאר במקום הראשון. סימן שהוא נותן את המענה לאנשים שמחפשים את אותו השירות בגוגל. מעבר לכך, אני יכול לספר שבמקרה כזה, אין צורך בכלל לעשות אופטימיזציות לאתר, אין צורך להשקיע בתוכן ולא בקידום האורגני שלו. עצם זה שהוא נותן את התשובה לשאלה והיא מספקת את רוב הגולשים, זה נהדר ומושלם. לא צריך לעשות שום כלום.

אז איך עולים מהתוצאות האחרונות לראשונות?
מצד שני, הרבה פעמים קורה שאנשים מחפשים משהו מעט שונה, או יותר נקודתי, או מחפשים את אותו השירות אבל במחיר זול יותר, במקרים כאלה, לאתרים שנמצאים בעמוד השני והשלישי יש יותר סיכוי לתת את המענה לשאלה (לחיפוש) של הגולש. אם כבר יש לך אתר, ועשית או עשו לך קידום אורגני כלשהו, יש סיכוי שהוא כבר מופיע איפשהו באחד העמודים של תוצאות החיפוש. הסוד כאן, כדי להביא יותר גולשים לאתר שלכם (מה שישפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש לאורך זמן) הוא לתת תשובה לשאלה יותר נקודתית. למשל, בהמשך לדוגמה שנתתי קודם, "תיקון שערים אוטומטיים", נוסיף בחיפוש בגוגל את המיקום. הרי הגיוני מאוד שמי שעוסק בתיקון שערים בסאן דייגו לא ייסע אל לקוח בארלינגטון וירג'יניה לתקן לו את השער. לכן, כעת ,בשורת החיפוש, סביר להניח שהגולש יחפש "תיקון שערים אוטומטיים בארלינגטון, וירג'יניה". ככה, באופן טבעי (או אורגני אם תרצה), יש לאתר שלך סיכוי להופיע בגוגל אם אתה אכן טכנאי של שערים אוטומטיים בארלינגטון. לטריק הפשוט הזה קוראים 'ביטוי זנב ארוך'. ככל שהאתר שלך יכלול יותר ביטויים רלוונטיים כאלה בדפים שונים ככה יותר סיכוי שלאט לאט עם הזמן תעלה בדירוג ותקבל יותר גולשים לאתר דרך החיפוש של גוגל. ביטויי זנב ארוך יכולים להופיע במגוון מקומות באתר שלך מבלי שזה ייראה מוזר וגוגל יקבל את זה באופן לגיטימי:
כותרות בעמוד הבית
עמוד הבית הוא השער לאתר שלך. את רוב ההשקע והדגש בקידום אורגני כדאי לשים עליו. כדי שעמוד הבית שלך יופיע לגולשים רלוונטיים וייתן את המענה הראוי יש לא מעט מקומות בהם אפשרת להטמיע את הביטוי שהכי מאפיין את העסק שלך. למשל, אם אתה עוסק בהתקנת מזגנים ביוסטון, אתה יכול לקבוע שהביטוי שיופיע בעמוד הבית שלך יהיה "מתקין מזגנים ביוסטון". הנה כמה דוגמאות איפה וכיצד הביטוי יכול להופיע:
- כותרת האתר / שם העסק: יוחנן הסנדלר בע"מ – מתקין מזגנים ביוסטון
- כותרות משניות בעמוד הבית: השירותים שאני מציע בתור מתקין מזגנים ביוסטון
- המלצות של לקוחות: "חיפשתי מתקין מזגנים ביוסטון ומצאתי את יוחנן הסנדלר. קיבלתי מהם שירות אדיב ומקסים בזיל הזול."
בתוך טקסט בדפים שונים באתר
בעמודים אחרים באתר, כדאי להשתמש בביטויים אחרים כדי שהאתר שלך לא יתחרה נגד עצמו על המיקום בגוגל. אבל, רצוי שהביטויים שתשתמש בכל עמוד יהיה דומה לזה שבחרת לעמוד הבית. לדוגמה, במקרה של חברנו יוחנן הסנדלר בע"מ, אפשר להוסיף את הביטויים "שירותי תיקון מזגנים ביוסטון" ; "מתקין מזגנים מומלץ ביוסטון" ; "תיקון מזגנים ביוסטון".
במאמרים
מאמרים הם הכלי המרכזי כרגע שיש לבעלי אתרים לקדם את עצמם עם כמה שיותר ביטויים משניים כדי להעצים את הביטוי הראשי של האתר. אני ממליץ לקרוא את המאמר שלי איך לכתוב מאמר שיגיע לעמוד הראשון בגוגל כדי לדעת איך לעשות את זה נכון.

השלב האחרון, או בעצם הראשון
בהתחלה ציינתי שהמדריך הזה הפוך ומדגיש איך עושים קידום אורגני בגוגל בארצות הברית. לכן רק עכשיו הגענו לשלב הראשון. השלב שבו סיימת לבנות את האתר שלך ואתה רוצה להתחיל לקדם אותו בגוגל. כאן נכנסות שתי פעולות מרכזיות שעלייך לבצע: קניית קישורים ואופטימיזציית עמודים.
קניית קישורים
בלי להיכנס יותר מידי לעניין הטכני של זה, כדי שהאתר שלך יופיע בכלל בתוצאות של גוגל (1-99) הוא צריך לעבור סריקה של התולעת שלו. התולעת של גוגל מגיעה אל אתרים על ידי זחילה מקישור לקישור. זה אומר, שאם אתה רוצה שגוגל יימצא את האתר שלך, צריך שיהיה קישור אליו מאתר שכבר מופיע בגוגל. "קישורים חיצוניים נכנסים" או בשפה מקצועית "Internal Links" אלה קישורים שיעזרו לגוגל למצוא את האתר שלך. וכאן בא ההבדל המרכזי ואולי אפילו היחיד בין קידום אורגני בגוגל בארצות הברית לבין קידום אורגני בישראל. בנחלת אבותינו, ברוב המקרים, אין צורך בהמון קישורים כאלה כי אין הרבה תחרות. המדינה שלנו קטנה ואין כל כך הרבה אתרים להתחרות בהם. לעומת זאת, בארצות הברית, יש מאות אלפי אתרים בכל מדינה ולכן החשיבות של קישורים נכנסים כאלה לאתר שלך היא חשובה מאוד. עוד דבר, בארצות הברית פחות נפוץ למכור קישורים כאלה מאתרים לגיטימיים כמו אתרי חדשות. גם לי זה היה נשמע מוזר בהתחלה, אבל בישראל זה מאוד נפוץ לקנות את הזכות שקישור לאתר שלך יופיע באתרים כמו וואינט, וואלה! ומאקו.
אופטימיזציית עמודים
כאן זה כבר נושא מאוד טכני ומשעמם שצריך ללמוד בנפרד. אבל בגדול אופטימיזציה לעמודים באתר (On-Page SEO) היא תהליך של שיפור האלמנטים הפנימיים בעמוד, כמו כותרות, תוכן, תגיות מטא, קישורים פנימיים ושימוש נכון במילות מפתח, כדי לשפר את הדירוג שלו במנועי חיפוש. בנוסף, האופטימיזציה כוללת שיפור חוויית המשתמש, מהירות טעינת העמוד והתאמה למובייל כדי להגביר את הנראות והאינטראקציה עם האתר.
שאלות?
אז… כן. זה פחות או יותר התשובה ל-איך עושים קידום אורגני בגוגל בדגש על אתרים בארצות הברית. אני מקווה שעכשיו הבנת איך קידום אורגני עובד, מה זה SEO, מאיפה להשיג קישורים, ובעצם, כל מה שצריך לדעת על הנושא בלי כל מיני ביטויים מסובכים והסברים טכניים מורכבים. משווקים דיגיטליים הם מומחים ביכולת שלהם לשווק את השירותים שלהם ללקוחות שלהם, ולא ללקוחות שלכם, לכן הם יעשו הכל כדי לסבך אתכם בהסברים, להציג את זה כמשהו מורכב בטירוף ולקחת על זה יותר מידי כסף. אני מציע משהו אחר. אני מלווה בעלי עסקים, לגמרי בחינם, בצעדים הראשונים שלהם בשיווק הדיגיטלי של העסק שלהם. אם זה מעניין אותך, פשוט תתקשר אליי, תשלח הודעה, או תשאיר פרטים באתר ואני אסביר לך איך זה עובד ולמה עדיין משתלם לי לעבוד עבורך בחינם.