איך לכתוב מאמר שיגיע לעמוד הראשון בגוגל

כדי לגרום למאמר להגיע לאחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש עליכם לדעת טכניקה בסיסית שתגרום לכם להפוך לכותבי תוכן מקצועיים. במאמר הבא לרשותכם כל המידע על איך לכתוב מאמר, מה זה קידום SEO וכמובן השיטה שלי לכתיבת מאמר.

מה צריך לדעת לפני כתיבת מאמר SEO

מאמר SEO הוא לא עוד מאמר חדשותי. כאן מדובר במאמר שצריך להתאים לאלגוריתם של גוגל. לכן, כדי לדעת איך לכתוב מאמר איכותי צריך לדעת מה גוגל והגולשים רוצים ממכם בעצם. למה דווקא גוגל? בגלל שעבור 98% מהישראלים הוא משמש כמנוע החיפוש הראשי שלהם. להתאים את המאמר למנוע החיפוש (=ראשי התיבות של SEO) אומר שהאלגוריתם של גוגל יקבל אותו כ"תשובה" רלוונטית למה שהגולשים מחפשים. זה משתנה מנושא לנושא ומחיפוש לחיפוש.

איך זה עבד פעם?

בעבר, האלגוריתם של גוגל היה די פשוט. הוא סרק מאמרים ובדק כמה פעמים ה"שאלה", או בהגייה מקצועית יותר, כמה פעמים ה'ביטוי' חוזר על עצמו במאמר. אם הביטוי מופיע מספיק פעמים במאמר ארוך (400 מילים לפחות) אז הוא יכול לשמש כ"תשובה" לגיטימית עבור הגולש. לדוגמה: אם אני אזין בשורת החיפוש את הביטוי "טיסות זולות לחול" – התוצאות שגוגל היה נותן לי אלה מאמרים שמופיע בהם הביטוי בדיוק כפי שחיפשתי אותו: "טיסות זולות לחול". אבל עכשיו, אחרי 30 שנים של שדרוג האלגוריתם של גוגל, רוב הסיכויים שבתוצאות הראשונות לא תקבלו בכלל מאמרים.

ככה זה עובד היום

היום האלגוריתם מתוחכם בהרבה. יש לו המון דרישות וחשוב להכיר את כולן לפני שניגשים לכתוב מאמר SEO איכותי. כמו בעבר, עדיין צריך שמאמר יהיה ארוך (כ-800 מילים) וגם עדיין צריך שהביטוי הראשי (מונח החיפוש) יופיע מספיק פעמים. מעבר לכך, כאשר אתם כותבים מאמר, גוגל רוצה לדעת שזה "אתם מדברים" ולא סתם עוד אוסף של נתונים. כפי שאתם יכולים לראות במאמר הנ"ל, אני כותב אותו מגוף ראשון – ככה אתם גם מפחיתים את האפשרות שגוגל יחשוב שבינה מלאכותית כתבה את המאמר. כמו כן, אתם צריכים להשתמש ב'לשון כתיבה אקטיבית'. זה אומר שעליכם לכתוב את המאמר עם פעולות. כמו למשל, אם ניקח את הדוגמה שנתתי קודם על טיסות זולות לחו"ל, אתם יכולים לכתוב את זה כבלוגרים או בתור מדריכי טיולים עם פנייה לקוראים. ככה אני מדמיין שורה במאמר הזה: "לאחרונה גיליתי את ברטיסלבה, בירת סלובקיה, פנינה אירופאית אמיתית שאתם חייבים לבקר בה – לא רק שזול שם, יש בה גם חיי לילה פוריים, ארמונות מפוארים וקהילה יהודית מקסימה שאסור לכם לפספס." כפי שאתם יכולים לראות בדוגמה הזאת השתמשתי בניסוח מגוף ראשון וכתבתי עבור הקוראים עם פעולות – זאת לשון כתיבה אקטיבית. אם תשמשו בה, אתם תהפכו אוטומטית למומחים בתחום הכתיבה השיווקית ובוודאי שתדעו איך לכתוב מאמר כמו מקצוענים.

איך לכתוב מאמר בשיטה שלי

בנוסף ללשון הכתיבה האקטיבית, איך תכלס כותבים מאמר? אל תדאגו, כל השיטה שלי חשופה כאן בפניכם. אני מבטיח לכם שאם תיישמו אותה, אתם תצליחו להניב תוצאות ללקוחות/לאתר שלכם.

שלב 1: מציאת ביטוי מפתח ראשי

לפי תחום הנושא של המאמר שלי, אני מחפש ביטוי מפתח רלוונטי. לשם כך יש כלים כמו AHREFS ו-GOOGLE SEARCH CONSOLE. המאמר הזה הוא לא על קידום SEO לכן לא ניכנס לזה פה. בתור כותבי תוכן, אתם צריכים לבקש מאיש SEO (מזמין המאמר) שיביא לכם את ביטוי המפתח שהוא רוצה לקדם. את ביטוי המפתח אני משלב בכותרת הראשית של המאמר, בפסקת הפתיחה, ובפסקאות נוספות. הממוצע הסביר הוא שהביטוי יופיע פעם אחת כל 100 מילים. זה אומר שאם כתבתם מאמר באורך 600 מילים, הביטוי צריך להופיע בו 6 פעמים.

שלב 2: כתיבת כותרות

הכותרת חייבת להכיל את הביטוי בצורתו המקורית. זה אומר שאין מילת קישור בין המילים של הביטוי, אין את ה' הידיעה ואסור לשנות מיחיד לרבים וההיפך. כתיבת הכותרת זה אחד הדברים הכי חשובים מבחינתי בגלל שכותרת מושכת תגרום ליותר גולשים ללחוץ על המאמר שלי כשהוא יופיע בין תוצאות החיפוש. הדרך הפשוטה היא להפוך את הכותרת לשאלה מסקרנת, דרך יותר מתוחכמת היא לשלב עובדה/דעה/נתון. דוגמה לכך היא הכותרת הבאה: "טיסות זולות לחו"ל עד $100 לזוג". באמצעות הכותרת הזאת אני אוטומטית נהיה יותר ספציפי, יותר מושך ויותר רלוונטי בהשוואה לשאר הכותרות המופיעות בגוגל. דוגמה נוספת לכך היא הכותרת הבאה: "ממה להיזהר כשמזמינים טיסות זולות לחו"ל?". גם אחרי שיש לי כותרת ראשית, אני עוד לא מתחיל בכתיבת המאמר. קודם אני נותן כותרות לפסקאות. לדוגמה:

כותרת 1 – מאיפה מומלץ להזמין טיסות לחו"ל

כותרת 2 – למה טיסות לחו"ל נהיו יקרות

כותרת 3 – כמה אמורה לעלות טיסה זולה

הסיבה לכך שאני כותב קודם את הכותרות ורק אחר כך את התוכן של הפסקאות היא בגלל שככה אחר כך קל יותר לכתוב רצוף ומהר. אחרת, אחרי כל פסקה סיימתי לכתוב הייתי צריך לעצור ולחשוב על כותרת חדשה. כתיבת הכותרות מראש עושה לי סדר בכתיבה והופכת אותה למהירה וקלה יותר.

שלב 3: כתיבת פסקת פתיחה

כעת אפשר להתחיל לכתוב את פסקת הפתיחה. אני נוהג לכתוב רק שניים עד שלושה משפטים בפסקה הזאת. משפט אחד שנותן כבר את התשובה הכללית לשאלה שכתבתי בכותרת. ובמשפט שני אני כותב בקצרה מה הולך להופיע במאמר. איך אני יודע מה עומד להופיע? לפי הכותרות שכתבתי מראש. פשוט. הנה דוגמה לנושא שלנו לפסקת פתיחה: "הדרך הבטוחה ביותר למצוא טיסות זולות היא דרך אתרים שמבצעים השוואות מחירים בין חברות תעופה. בשורות הבאות נראה ממה להיזהר, למה יש טיסות יקרות יותר מאחרות וכמה בעצם צריכה לעלות לי טיסה זולה."

שלב 4: מציאת מקורות

עכשיו, כל מה שנשאר הוא למלא את החסר בתבנית שהכנתי קודם מהכותרות ומפסקת הפתיחה. בשביל שהתוכן שאני כותב יהיה אמין ובעל נתונים מבוססים, אני פשוט מחפש את התשובות באינטרנט. אם אתם יודעים לקרוא בשפה האנגלית מומלץ לחפש את מקורות המידע בשפה האנגלית. הסיבה המרכזית לכך היא מפני שבאנגלית יש הרבה יותר מידע ותוכן מאשר בעברית. אני מוצא כמה מאמרים שמספקים לי את המידע הדרוש, קורא אותם, ורק אז מתחיל לכתוב באמצעות הידע שלמדתי הרגע.

שלב 5: כתיבת גוף המאמר

שימו לב להנחיות הבאות כאשר אתם כותבים את תוכן הפסקאות:

תת כותרות

כמו שעשיתי בפסקה הזאת, שימו לב שהיא מורכבת מכותרת ראשית של הפסקה, כותרת עבור כל שלב של כתיבת מאמר ותת כותרות לחלק הזה, לחלק האחרון. שימוש בכותרות משנה (תת כותרות) משפר את הנראות עבור הקוראים אבל גם משדרג משמעותית את הקידום בעיני האלגוריתם של גוגל.

משפטים קצרים

אל תכתבו משפטים ארוכים מידי. שימו לב שאתם רגועים בכתיבה ומנסחים כל משפט כך שיהיה קצר וברור להבנה. אם תכתבו משפטים ארוכים מידי כמו המשפט הזה ממש שאני יצרתי לצורך הדוגמה כדי שתבינו למה אני מתכוון אתם פשוט תגרמו ככה לקורא לאבד את הפואנטה והוא לא יצליח להבין כלום ממה שהוא קרא כי כבר שחכתי בעצמי מה כתבתי במשפט הקודם ואפשר לראות גם בבירור שהמטרה היחידה שלי כאן היא לכתוב כמה שיותר מילים. מעבר לכך, זה מאוד פסול לכתוב משפטים ארוכים כאלה כשמדובר במאמרי SEO.

מילת מפתח

זכרו לשלב את הביטוי שאתם מקדמים באמצעות המאמר בפסקת הפתיחה, ובכל 100 מילים פעם נוספת.

כפי שהבנתם, ללמוד איך לכתוב מאמר לא מסתכם רק בכתיבה. ההיפך, זה השלב האחרון במלאכה. אם אתם צריכים מידע או עזרה נוספת בכתיבת מאמרים צרו איתי קשר ואשמח לעזור לכם.

מאמרים נוספים: