החזר מס לשכירים: זה הסכום שקיבלתי ישירות לחשבון הבנק

מאות אלפי ישראלים מקבלים החזרי מס בכל שנה. גיליתי את זה כשקראתי כתבה בנושא שהציגה נתון מדהים: 5.5 מיליארד שקלים הוקצו לטובת החזר מס לשכירים בשנת 2021. התחלתי להתעניין בנושא והדבר הראשון שרציתי לדעת הוא: כמה כסף אהיה זכאי לקבל בחזרה. אבל לפני זה…

בדיקת זכאות

כדי שתדע אם אתה זכאי להחזרי מס, יש מספר פרמטרים לבדיקה. הדבר הראשון שעלייך לבדוק זה את המשכורת שלך ב-6 השנים האחרונות. התקרה שקבעה רשות המיסים היא 698,280 ₪ לשנה. הדבר הבא הוא נקודות הזיכוי שלך במס הכנסה. כדי לקבל החזר מס לשכירים כדאי שיהיו לך נקודות זיכוי שונות עבור ילדים, ביטוח חיים וקופות גמל. והדבר האחרון, וכנראה החשוב ביותר, הוא לבדוק כמה מס שילמת. אם אתה חושב ששילמת יותר ממה שצריך, הסיכוי שלך לקבל החזר מס לשכירים הוא כמעט ודאי.

החזר מס לשכירים

מה צריך לתת כדי לקבל החזר מס?

הכנתי לך רשימה של שלושה דברים כדי שתוכל לגזור ולשמור:

  1. טופס 135: כדי לקבל החזר מס עלייך להוריד טופס 135 מאתר רשות המיסים ולמלא אותו.
  2. טפסי 106: אסוף את כל טפסי 106 מהמעסיקים שהיו לך בששת השנים האחרונות, אישורים על דמי אבטלה/גמלאות תגמולי מילואים וכל מסמך שכולל בתוכו הוכחות עבור הכנסותיך. לי לא היו כל המסמכים הדרושים לכך ולכן נאלצתי לפנות אל מעסיקים שונים ולדרוש מהם לשלוח לי במייל את הטפסים. אל תדאג, לאף מעסיק אין זכות להתנגד לכך והוא מחויב להחזיק בהם במשך 6 שנים לפחות.
  3. תשלומים: אם אתה משלם לקופות גמל, ביטוח חיים, תרומות וכו' חשוב לצרף גם אותם כדי לקבל החזר מס לשכירים.

ככה הגשתי את הבקשה להחזר מס…

באתר רשות המיסים יש מערכת (לא ידידותית כל כך יש לומר) שדרכה ניתן לשלוח את כל המסמכים הדרושים. בגלל הקושי שהיה לי בתפעול המערכת אני בחרתי לפנות אל חברה המתמחה בהגשת בקשות להחזרי מס. כדי לבחור בחברה אמינה שתשפר את הסיכוי לקבלת ההחזרים יש 2 דברים שכדאי לשים לב אליהם:

– החברה שפניתי אליה דרשה בהתחלה 250 ₪ דמי רצינות לפני שיגישו את המסמכים (בנוסף לעמלה שתיגזר מהכסף שאקבל מרשות המיסים). אחרי שהסברתי להם שיש ברשותי את כל המסמכים הדרושים והוכחה לכך שיש סיכוי גבוה לקבל החזרי מס מכובדים, הם הסכימו להתחיל לעבוד ללא המקדמה. ככה יכולתי לסמוך על זה שהם יבצעו את העבודה כדי להרוויח מהעמלה.

– הדבר השני שחשוב לעשות הוא לבצע השוואה בין מספר חברות. אני פניתי ל-3 חברות שונות כדי להבין בידי מי כדאי לי להפקיד את המשימה.

אם אתם מתקשים בשליחת המסמכים דרך האתר ואתם לא מעוניינים לקבל עזרה מחברה מקצועית, אתם יכולים לשלוח אותם בדואר רשום לפקיד השומה האזורי.

Group of business people having a meeting

איך מקבלים את הכסף?

מאחר ועמדתי בדרישות של מס הכנסה ולאחר שהתברר ששילמתי יותר מס באחת העבודות שהיו לי לפני כמעט 4 שנים (בתקופת מגפת הקורונה) קיבלתי החזר מס ישירות לחשבון הבנק. באופן מפתיע, הכסף מועבר אוטומטית.

טיפים מועילים בהגשת בקשה עבור החזר מס לשכירים

להגיש את הבקשה כבר עכשיו

בגלל שניתן להגיש את הבקשה רק עבור 6 השנים האחרונות, פספסתי שנתיים שבהן הייתי מועסק, ולכן כנראה גם הפסדתי כסף על אותן שנתיים. אם עברו יותר מ-6 שנים מאז שנכנסת לשוק העבודה תגיש את הבקשה בהקדם.

להיעזר באנשי מקצוע

כדי שתהיה בטוח שהגשת את כל הטפסים בצורה נכונה מומלץ להתייעץ עם יועץ מס או רואה חשבון. ככה גם תהיה בטוחים שתקבלו את כל הסכום המגיע לך.

בשנת 2022 גובה התשלום הממוצע עבור החזר מס לשכירים עמד על 5,000 שקלים. אני קיבלתי קצת פחות מזה: 2,770 ₪. אמנם לא מדובר בסכום אסטרונומי, אבל בהתחשב בכך שכל מה שהייתי צריך בשביל לקבל את הסכום הזה הוא רק לאסוף מסמכים ולהעביר אותם הלאה לחברה המתמחה בהחזרי מס, הרגשתי שעשיתי את הדבר הנכון.

*הרשום לעיל אינו מהווה המלצה רשמית או תחליף לייעוץ עם יועץ מס ו/או רואה חשבון.

מאמרים נוספים: