עורך דין תעבורה: ייעוץ חינם (מאמר לדוגמה)

לפני שהפאניקה משתלטת עליך, קבל לגמרי בחינם את כל מה שאתה צריך לדעת אם נתפסת נוהג בשכרות, משתמש בנייד בזמן נהיגה או עברת את המהירות המותרת. מאמר זה לא נכתב על ידי עורך דין תעבורה מוסמך ומוגש עבורך כייעוץ חינם.

עבירות התנועה הנפוצות ביותר בישראל

למרות שאף אחד לא מדבר על זה, כולנו מבצעים עבירות תנועה כמעט בכל נסיעה. בדרך כלל הן קטנות ולא נאכפות בכלל על ידי החוק אך לעיתים מדובר בעבירות מסכנות חיים. מה שבוודאי מתסכל אותך היא העובדה שתפסו אותך מבצע את העבירה, גם אם לא היה שום סיכון בכך לאף אחד ממשתמשי הדרך האחרים. ועוד יש סיכוי שזה יוביל לשלילת הרישיון שלך. רק בשנת 2023 נשללו 185,000 רישיונות נהיגה בגין עבירות תנועה. אבל, מי שקיבל ייעוץ בידי עורך דין תעבורה (65,000) כבר קיבל או יקבל בשנה הקרובה את רישיונו בחזרה.

נהיגה במהירות מופרזת

35% מהמקרים בהם נשלל רישיון הנהיגה בישראל בשנה שעברה קרו בגלל נהיגה במהירות מופרזת. לדעתם של המון נהגים, מרבית האכיפה כנגד נהגים שנסעו במהירות מופרזת אינה מוצדקת מ-2 סיבות:

–          אין סכנה למשתמשי הדרך

נהגים שבוחרים לנהוג מעל המותרת לוקחים סיכון מחושב ועושים זאת ברוב המקרים בכבישים מהירים, בלילה, כשאין רכבים בסביבה שהם עלולים לסכן.

–          יכולות מכאניות

חוקי התנועה, וכן גם המהירות המרבית שנקבעה בישראל, נכתבו לפני עשרות שנים כשרכבים לא היו בעלי יכולת בלימה והיגוי כפי שיש לרכבים היום (ועוד לא הזכרתי את מערכות הבטיחות המתקדמות).

לכן, כעורך דין תעבורה חשוב לי להציג לך את הזכויות שלך כנהג למקרה ונתפסת:

זכותך להישפט – אם אינך מסכים עם הדוח אתה רשאי לדרוש להישפט בבית המשפט לתעבורה.

זכות לייצוג – אתה זכאי להיות מיוצג על ידי עורך דין בכל שלב בתהליך ולהביא טענות נגד שיקלו על העונש ואף יוציאו אותך זכאי.

הקלה בעונש – זה אחד הדגשים החשובים ביותר. אם אין לך עבירות תנועה קודמות, יש לך נסיבות אישיות שחייבו אותך מעבר על החוק (כמו חיי אדם) או במקרים מסוימים אתה מוכן לקחת אחריות – יש סיכוי טוב שבית המשפט יקל על העונש שלך.

עורך דין תעבורה

נהיגה בשכרות

20% מהמקרים בהם נשלל רישיון הנהיגה בישראל בשנה שעברה קרו בגלל נהיגה בשכרות.  לדעתם של רבים, נהיגה בשכרות אינה מקבלת מספיק תשומת לב ולכן האכיפה גבוהה יחסית לעבירות אחרות וכן נהיגה בשכרות נחשבת לעבירה פלילית. במקרה שנתפסת נוהג בשכרות ה"עזרה הראשונה" שלי היא: אל תתווכח עם השוטר, אל תודה ששתית, שתף פעולה עם השוטר, השתדל לזכור או אפילו לצלם את האירוע כדי שעורך דין תעבורה יכול להשתמש בפרטים בבית המשפט. גם במקרה הזה יש לך זכויות דומות כמו במקרה שבו נתפסת נוהג במהירות מופרזת:

זכותך להישפט – אם לדעתך הדוח שקיבלת אינו מקובל עלייך, זכותך לערער עליו בבית משפט.

זכות לייצוג – אתה זכאי להיות מיוצג על ידי עורך דין בכל שלב בתהליך ולהביא טענות נגד שיקלו על העונש ואף יוציאו אותך זכאי. לפני כן, כדאי לבצע עם עורך דין תעבורה ייעוץ חינם בטלפון.

הקלה בעונש – זה אחד הדגשים החשובים ביותר. אם אין לך עבירות תנועה קודמות, יש לך נסיבות אישיות שחייבו אותך מעבר על החוק (כמו חיי אדם) או במקרים מסוימים אתה מוכן לקחת אחריות, יש סיכוי שבית המשפט יקל על העונש.

שימוש בטלפון נייד

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה נחשבת לעבירת תנועה חמורה במיוחד. היא הגורם מספר אחת להיסח דעת בזמן נהיגה וזה עלול להיות קטלני עבורך ועבור משתמשי דרך אחרים. אך יש מקרים יוצאי דופן בהם השימוש היה מזערי כל כך (כמו למשל להעביר שיר בנגן המוזיקה או ללחוץ כל כפתור החיוג) שאתם לא מוכנים לקבל את הדוח מהשוטר. על ידי קבלת ייעוץ חינם מעורך דין תעבורה תקבלו את התשובות הבאות:

–          תנסה לגרום לשוטר להבין אותך

נסה הסביר בדיוק מה עשית עם הטלפון ונסה לגרום לשוטר להבין שזאת הייתה טעות אנוש שיכולה לקרות לכל אחד. דרך הפעולה הזאת מומלצת בעיקר אם זאת עבירת התנועה הראשונה שלך.

–          אל תודה בעבירה

האופציה השנייה שלך היא להימנע מלשתף את השוטר במידע שעלול לסכן אותך ופשוט לדרוש את הדוח מבלי להסביר את עצמך. אל תודה בעבירה כדי שיהיה קל יותר לערער על כך בבית המשפט אחר כך יחד עם עורך דין.

 

נתפסת? היוועץ עם עורך דין תעבורה

אל תהסס! פנייה לעורך דין תעבורה מומלצת בכל מקרה שבו נתפסת בעבירת תעבורה. למה? עורכי דין תעבורה מתמחים בתחום דיני התעבורה. הם מכירים את החוקים, התקנות והפסיקה, ידע זה יכול לסייע להם לבנות את אסטרטגיית ההגנה הטובה ביותר עבורך. עורכי דין תעבורה מופיעים באופן קבוע בבתי משפט לתעבורה. הם מכירים את הנהלים ואת השופטים, ניסיון זה יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך בבית המשפט. עורך דין תעבורה ייצג אותך מול הרשויות וידאג לזכויותיך. הוא ינהל משא ומתן עם התביעה ויפעל להפחתת העונש או לביטול כתב האישום. הוא יכול לייעץ לך לגבי זכויותיך וחובותיך, הן לפני ההליך המשפטי והן במהלכו. ייעוץ זה יכול לסייע לך לקבל החלטות מושכלות בנוגע לעתידך. ניהול הליך משפטי באופן עצמאי יכול להיות מורכב ודורש זמן רב. עורך דין תעבורה יכול לטפל בכל ההליכים עבורך, ובכך לחסוך לך זמן ומאמץ. בנוסף, ייתכן שהוא יצליח להביא להפחתת הקנס או למניעת פסילה, מה שיכול לחסוך לך כסף רב.

מאמרים נוספים: